De elektrische auto blijft records breken, met dit jaar al een verkoop van wereldwijd 17 miljoen exemplaren. Maar liefst één op de vijf verkochte auto’s was elektrisch de voorbije maanden. De trend zal de auto-industrie ingrijpend veranderen en het olieverbruik sterk terugdringen, zegt het Internationaal Energieagentschap (IEA).
Groene elektriciteit heeft de wereldeconomie in 2023 een boost van 10 procent gegeven, door de investeringen in de productie van schone energie en de verkoop van elektrische auto’s. Dat zeggen analisten van het Internationaal Energieagentschap (IEA).
Europese lagekostenmaatschappijen als Ryanair en Wizz Air vervuilden in 2023 meer dan ooit. Ze stoten nu aanzienlijk meer uit dan tijdens de piek voor de coronapandemie.
Bepaalde pesticiden die verboden zijn in de Europese Unie (EU) worden toch nog uitgevoerd naar andere continenten. Een stop van die export zal geen negatieve invloed hebben op de economie in Europa. Tot die conclusie komt een rapport in opdracht van een coalitie van middenveldorganisaties.
De elektrische auto blijft records breken, met dit jaar al een verkoop van wereldwijd 17 miljoen exemplaren. Maar liefst één op de vijf verkochte auto’s was elektrisch de voorbije maanden. De trend zal de auto-industrie ingrijpend veranderen en het olieverbruik sterk terugdringen, zegt het Internationaal Energieagentschap (IEA).
Europese lagekostenmaatschappijen als Ryanair en Wizz Air vervuilden in 2023 meer dan ooit. Ze stoten nu aanzienlijk meer uit dan tijdens de piek voor de coronapandemie.
Het Europese laadnetwerk voor elektrische auto’s is in de afgelopen drie jaar verdrievoudigd tot ruim 630.000 laadpalen. Het netwerk groeide vorig jaar sneller dan het elektrische wagenpark.
Twee dagen onafgebroken rijden - of 2800 kilometer op één tank. Het levert een nieuwe waterstoftrein een vermelding op in Guinness World Records, maar het toont vooral hoe veelbelovend waterstof is treinverkeer.